WGM or We Got Married, satu reality show dkt Korea. Aku, personally suka gilaaaaaaaaa*exaggerate kn?haha* dkt show nih. Dah setahun lebih kot aku follow cite ni?follow tgk dkt Youtube je pun. Aku rasa drpd cerite ni la aku mula layan lagu² K-pop. Sebelum ni aku layan drama² Korea je kot. Itu pun adelah 3-4 crite je. Aku kena tgk hero dlu baru boleh layan.hewhewhew.
So, berbalik kpd WGM nih. Aku nk cerita psl show ni. Kenapa aku suka sgt kn? Ok, konsep reality show ni mcm ni. 1 lelaki dan 1 perempuan (celebrity Korea, penyayi or pelakon or both) akan di kahwin kan secara 'virtual' dlm rancangan ni. Diorg akan diberi mcm² tasks since crite ni nk expose kan diorg dgn married life camtu la. Dalam show ni ade la pengacara or lebih tepat pengulas yg akan komen² couple² tu nnti. Tapi diorg just komen² dari studio je, dgn tgk video couple² tu buat ape sume. Kelakar la komen² diorg tuh sbb mostly commenters tu sume pelawak² or gagman kt Korea tuh.hehe.
WGM ni dah ada byk couple join. Virtual couple je mksud aku sbb depa kahwin pn dlm rancangan tu je kan. Bukan la couple betul² pun. Tapi, kalau korang follow crite ni mesti korang akan jd mcm aku, mengharapkan couple² tu akan jd real couple!haha. Aku follow WGM ni pn bila dah 2nd season. 1st season aku tak tengok langsung sbb xkenal pn artis² yg join.hehe. Dalam 2nd season ni aku suka gilaaaaaaaaa dkt YongSeo/Goguma couple. Seriously, suka sangat²! YongSeo ni adalah Yong Hwa & Seo Hyun (YongSeo). Diorg ni dua² penyanyi or Idol klu kt Korea tu. Yonghwa pelakon jugak. Ala yg berlakon drama You're Beautiful(YB)klu korang ade tgk. So, Yonghwa leader group CNBlue and Seohyun maknae*plg muda* dr kumpulan Girl's Generation or SNSD.
Seriously aku mula tgk show ni sbb diorg berdua kot? Dr 1st episode diorg smpai la last epsde diorg dlm show ni, eps 52. Show ni tiap² Sabtu je so, setahun lebih jugak la kan? Aku tgk pun mula² sbb aku kenal Yonghwa, sbb time tu baru je habis tgk drama series YB tu. Dalam bulan Feb 2010. Bila dah start tgk, perghh ter'hooked' terus la sbb seriously sweet gila²! Korang akan rase mcm, diorg dah mcm betul² falling in love. Sebab cite ni reality, xde script sume. So ape diorg buat or ckp ikut sukahati je la kn.haha. Yonghwa plak jenis yg childish, playful type ni and Seohyun innocent, sweet, sopan² so mmg best la tgk diorg developed relationship dlm show nih. Yonghwa compose lagu, knitted scarff utk Seohyun, perghh..super sweet okeyh!hihi. Wlpn sekarang diorg dh habis contract dlm WGM, tp aku still minat and harap diorg couple betul²! Haa, mcm hardcore fan plak dah aku rase.hahaha.

*Yonghwa yg 2nd dr kanan

*Seohyun yg tengah².

YongSeo Couple!
So, kalau korang rase nk tgk YongSeo couple ni boleh layan dkt sini. Ini dr fanpage FB diorg. Kena tengok dr 1st episode bru la leh feeling² gitu.haha. Couple² lain yg best jugak, Khuntoria and Adam Couple. Diorg suma ni pun dah habis contract gak.
p/s; Sebab Yonghwa & Seohyun jugak la aku mula layan CNBlue & SNSD. Lepas tu melarat² la ke kumpulan² laen. 2PM, Shinee, SuJu etc.hewhewhew.
No comments:
Post a Comment