Monday, October 31

Jaga² Cik Salmah.

Minggu ni penuh dgn appointment dengan mereka² yg dipanggil DOKTOR. Fuhh. Sabtu lepas pergi klinik, di rawat oleh doktor kat situ. Tumit kaki kiri bengkak, sakit bila berjalan. Chek², doktor cakap ada mslh urat. Ada la dia sebut satu perkataan tu, tak sempat nak ingt sebab nak sebut pn mcm terbelit lidah je.haha. Then, terus chek tekanan darah. Haa, ambik kau. 150/90! Apa lagi, gedebuk stu plastik ubat²an. Rm 27! Terima kasih doktor.

Semalam, jumpa doktor mata pulak. Di sebabkan tahap kerajinan meng'online tanpa jemu dan terlalu asyik memandang skrin laptop tanpa rasa bersalah, maka kerabunan mata kembali menjelma.huhu. Tahap kerabunan bertambah lalu doktor menyarankan menempah cermin mata baru. Rm 149! Terima kasih doktor.

Pagi hari ni, bertemu doktor gigi. Si dentist yang kacak. Uhuhh. Gigi geraham bongsu yg atas buat hal. Jadi, nyah kau dari barisan gigi²ku! Tak rasa sakit masa proses cabut tu tapi time cucuk bius, keluar jugak setitik air mata.hewhewhew. Rm 2! *klinik kerajaan* Lagi 2 minggu kita jumpa lg ya? Nak kasi cuci gigi pulak.huhu. Terima kasih doktor.

Jadi, belanja lah seberapa banyak wang pun demi menjaga kesihatan diri ye? Hidup ni sekali je. Kesihatan sangat² lah perlu di hargai, okey? :) *nak senyum tapi mulut masih senget, kesan bius tak habes lg.adess*


5 comments:

Teacher Koko said...

babe...bagaimana rupamu pakai spec nnti..knfem akan kelihatan spt seorg guru yg berdedikasi...hahaha...pa pe pon jage kesihatan okeh, t8 care~~

Shafinaz Arshad said...

xde mknanye ak nk pakai spnjang masa.aku pkai msa drive je kot?haha..
kau pn jga kesihatan naaa ;)

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

wahh kenalkan dentist hemsem tu pls? dan2 nak p cuci gigi kat kuale time balik umah opah..haha

oshinz said...

u da boleh geng ngan i la pinad. geng cermin mata. hehehe.

saadah saadun said...

mesti awesome kau pakai spek. tehehe