First, Misteri Jalan Lama (MJL). Aku tengok rabu lepas by sudden decision yg buat aku betol² menyesal. Pasal ape?? sbb filem ni adalah filem yg sgt wtf!*watakfaham*. Serius membazir Rm18(2tix) kot tgk cite hampeh camni. Aku personally rasa Afdlin patut teruskan or stick buat film kelakar je kot? Mmg aku tak plan nk tgk cte MJL ni sbb aku target nk tgk Twilight Breaking Dawn tp waktu tygan lewat sgt so, aku pilih MJL since timing cite tu je yg plg sesuai. Pilih dgn harapan, ok this is Afdlin's film so it should be good sbb filem² die yg before ni sume ok² je kan? Tapi mmg salah tanggapan aku tu sbb sepanjang tygan tu, aku tak dpt fokus langsung. Ok, aku suke Hans and Que tp kenape aku rasa mcm tengah tgk cerite Power Rangers???? dgn costume yg sgt arrgghhh..takde pekataan nk gmbarkan. And, part kapal yg last tu?seriously???tak boleh tak logik lagi ke? Ok, maybe Afdlin nk try market dgn science-fiction movie tp tolonglah buat beriya sikit. I mean, buat bg nmpak logik la sket. Maybe salah aku jugak sbb tak baca review film ni dlu before tgk tp as i said earlier, sudden decision. Anyway, worst film by Afdlin. Sorry bro.
Second, Ombak Rindu. Aku baru pegi tgk petang tadi. Terus terang cakap, aku pegi sbb temankan Mak and Kak Nora je. Kalau tak mmg aku tak kan rasa nak tgk kot. Aku mmg awal² dah agak cerita ni mcm Lagenda Budak Setan, Nur Kasih cmtu la. Kira mcm, indah khabar dr rupa.huhu. Bkn ape, sbb ramai sgt yg post kt FB tls sedih, nangis tacing² sume. Tapi bila aku tgk tadi, mmg sama mcm time aku tgk LBS and NK aritu, tak tahu part mane nk kena nangis.haha. Yang aku tau, aku enjoy tgk Aaron Aziz je td.kehkehkeh. Pada yg tak baca novel ombak rindu ni mybe akn kta movie ni so-so je tp actually, please don't judge the book by its movie ok?
Btw, suma ni pendapat aku je. Jgn la smpai tak nak tgk movie² ni lepas baca entry aku nih. Lain orang lain selera, ye dak? :)
3 comments:
alamak.. takkan indah khabar dari rupa lagi? osman ali punye cerita anak halal tu ok kot, nape bila buat filem adapatasi novel je terus hampeh. kena tengok time tiket murahla camni. tak nak membazir. hehe.
ombak rindu, ok je rasenye.kira ok la.boleh tgk n bile kuar wyg tak rase menyesal mcm tgk MJL.so, u boleh teruskan niat tgk crite tu :)
pnut, ak br tgk ombak rindu semalam..ingtkan best..tapi biase2 je..lagi best bace novel dia..naseb baek ad breaking dawn..leh la wat pengubatnya..
Post a Comment